Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Funkční zkoušení recyklátů do pozemních komunikací
Karásková, Romana ; Valentin,, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je rozdělena na dvě části. Praktická část se zabývá zkouškami zemin použitých v nově zhotovené vozovce v Novém Městě na Moravě a zkouškami recyklovaných materiálů, které by případně mohly tyto zeminy ve vozovce nahradit. Cílem této části je získat moduly pružnosti, které se následně vloží do výpočtového modelu. V druhé části práce je skladba vozovky modelována v programu, který k výpočtům využívá metodu konečných prvků a respektuje reálné vlastnosti materiálů a zatížení. Výstupem práce budou srovnávací studie deformací a napětí vzniklých při použití stávajících zemin a recyklátů.
Namrzavost směsných recyklátů v podloží vozovek pozemních komunikací
Nehybová, Eva ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá porovnáním různých metod zkoušení namrzavosti v České republice a dalších zemích Evropské unie. Praktická část se věnuje laboratornímu zkoušení namrzavosti betonových a směsných recyklátů přímou metodou mrazových zdvihů, dále stanovení kalifornského poměru únosnosti CBR a určení návrhového modulu pružnosti pomocí cyklické triaxiální zkoušky. Dle výsledků těchto zkoušek je usuzováno na vhodnost použití těchto materiálů v konstrukci vozovky pozemních komunikací.
Full-scale model vozovky pro zkoušení konstrukcí netuhých vozovek nejen z recyklovaných materiálů
Spies, Karel
Používání recyklátů do konstrukčních vrstev vozovek se pomalu stává hlavním tématem při výstavbě pozemních komunikací. Zkoušení a použití těchto materiálů v konstrukcích vozovek však může být odlišné oproti vozovkám z nových materiálů. Proto tento příspěvek pojednává o problematice používání recyklátů, a to zejména asfaltových, v konstrukčních vrstvách vozovek. V hlavní části se článek zaměřuje na zkoušení celého vozovkového souvrství pomocí Full-Scale modelu. V další části příspěvku jsou vysvětleny důvody pro zavedení tohoto modelu při zkoušení vozovek a je shrnuta vybraná zahraniční literatura o dané problematice. V závěru článku jsou pak uvedeny možné budoucí metody, které by mohly být využity ke zpřesnění získaných výsledků měření a přiblížení modelu ke skutečným podmínkám.
Namrzavost směsných recyklátů v podloží vozovek pozemních komunikací
Nehybová, Eva ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá porovnáním různých metod zkoušení namrzavosti v České republice a dalších zemích Evropské unie. Praktická část se věnuje laboratornímu zkoušení namrzavosti betonových a směsných recyklátů přímou metodou mrazových zdvihů, dále stanovení kalifornského poměru únosnosti CBR a určení návrhového modulu pružnosti pomocí cyklické triaxiální zkoušky. Dle výsledků těchto zkoušek je usuzováno na vhodnost použití těchto materiálů v konstrukci vozovky pozemních komunikací.
Funkční zkoušení recyklátů do pozemních komunikací
Karásková, Romana ; Valentin,, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je rozdělena na dvě části. Praktická část se zabývá zkouškami zemin použitých v nově zhotovené vozovce v Novém Městě na Moravě a zkouškami recyklovaných materiálů, které by případně mohly tyto zeminy ve vozovce nahradit. Cílem této části je získat moduly pružnosti, které se následně vloží do výpočtového modelu. V druhé části práce je skladba vozovky modelována v programu, který k výpočtům využívá metodu konečných prvků a respektuje reálné vlastnosti materiálů a zatížení. Výstupem práce budou srovnávací studie deformací a napětí vzniklých při použití stávajících zemin a recyklátů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.